11 Nisan 2021 Pazar

1 Aylık Budapeşte İzlenimlerim

Herkese merhaba. 11 Mart 2021 tarihinde akşam 20.30 sularında Budapeşte'ye geldim. Bu satırları yazarken tam 1 aydır Macaristan'ın başkenti Budapeşte'de yaşıyorum. Bu 1 aylık geçen sürede Budapeşte ile ilgili izlenimleri sizlere aktarmak istiyorum.

Öncelikle Macaristan ve Budapeşte'ye 2006, 2009 ve 2014 yıllarında gelmiştim. Şimdi ise 6,5 yıl sonra tekrar Macaristan'dayım. Gayet net söyleyebilirim ki Avrupa'nın en güzel ülkesi Macaristan'ı özlemişim.

Budapeşte...

Budapeşte önceki ziyaretlerime göre oldukça sessiz ve sakin... Pandemiden dolayı sokaklarda insan sayısı çok az. Koronavirüs önlemleri sebebiyle tüm mağazalar 08 Mart - 07 Nisan 2021 tarihleri arasında kapalıydı. 07 Nisan 2021 tarihinden sonra mağazalar açılmaya başlandı. Restoran ve kafeler ise sadece paket servis hizmeti veriyor.

Kahramanlar Meydanı

Budapeşte'nin sembolik yapıları ve turistlerin uğrak noktaları da maalesef pandemiden nasibini almış. Kahramanlar Meydanı ziyaretimde sadece 2-3 kişi vardı. 

6,5 yıl aradan sonra tekrar Macaristan'dayım.

25 Mart 2021 tarihinde Türkiye Cumhuriyeti Budapeşte Büyükelçiliği'ne gittim ve Macaristan'a taşındığım için adres bildiriminde bulundum. Bu vesileyle büyükelçiliğimizi kısa da olsa ziyaret etme fırsatım oldu.

Türkiye Cumhuriyet Budapeşte Büyükelçiliği

Pandemiyi bir kenara bırakırsak Budapeşte her zamanki ihtişamıyla adeta Avrupa'nın en güzel şehirlerinden biriyim diyor.

Balıkçılar Tabyası

Ulaşım konusu ise gerçekten muhteşem. Budapeşte'de ulaşım tam anlamıyla tıkır tıkır işliyor. Her şey dakik. Budapeşte'de bir yerden başka bir yere gitmek oldukça kolay ve hızlı.

Budapeşte'de ulaşım...

Budapeşte ile ilgili ilk 1 aylık süreci özetlersem: Budapeşte oldukça medeni ve güvenli bir şehir. Bu şehirde yaşayan insanlar birbirine saygılı. Ulaşım konusunda kendini aşmış bir şehir. Muhteşem binalarıyla ziyaret edenleri kendine hayran bırakıyor.

 Széchenyi Zincir Köprü

1 yorum:

  1. Budapeşte gerçekten Avrupa'nın en güzel şehri. Özledim ve özendim. Paylaşımların için çok teşekkür ederim Onur Şahin.

    YanıtlaSil