18 Haziran 2021 Cuma

Budapeşte Yunus Emre Enstitüsü Ziyaretim

Herkese merhaba. Sziasztok mindekinek! 16 Haziran 2021 tarihinde Budapeşte Yunus Emre Enstitüsü Müdürü Sayın Yakıp Gül'ün davetiyle Budapeşte Yunus Emre Enstitüsü'nü ziyaret ettim.

Yakup Gül ile sohbetimizden bir kare...

Yakup Bey çok samimi bir insan. Beni, oldukça güleryüzlü ve içten bir şekilde karşıladı. Hemen çaylarımız geldi ve koyu bir sohbete koyulduk. 3 aydır Budapeşte'deyim ve bu sürede tam anlamıyla Türk çayına hasret kalmıştım. Bunu Budapeşte Yunus Emre Enstitüsü'nde giderdim diyebilirim. İçtiğim çay son derece lezzetliydi. Yakup Bey Rizeli olduğunu, dolayısıyla çay konusunda son derece iyi bir bilgiye sahip olduğunu söyledi. Bu söylediğinde de haklı. Kültür Merkezi'nde her daim taze çayları olduğunu ve gelen misafirlere ikram ettiklerini belirtti. Japon Kültür Merkezi ile birlikte ortaklaşa çay organizasyonu yaptıklarını ve bu organizasyona katılımın oldukça üst düzeyde olduğunu söyledi. 

Türk ve Macar bayrakları...

Daha sonra sohbetimiz Budapeşte'deki Yunus Emre Enstitüsü ile devam etti. Yakup Bey, Yunus Emre Enstitü binasını satın aldıklarını ve mülkiyetinin Türkiye Cumhuriyeti'ne ait olduğunu söyledi. Budapeşte'nin en güzel yerlerinden biri olan Andrassy Bulvarı'nda yer alan Kültür Merkezi hem konum hem de bina olarak Türkiye Cumhuriyeti'ni Macaristan'da oldukça iyi temsil ediyor. Yakup Bey 2014 yılından beri Enstitü Müdürü olarak görev yapıyor. Bu geçen 7 yıllık görev süresinde ülkemizi ve Türk kültürünü Macaristan'da en iyi şekilde temsil etti. Bunu da yaptıkları organizasyonlarla kanıtladılar. Yakup Bey, koronavirüs öncesi dönemde yılda 50'ye yakın organizasyon yaptıklarını söyledi. Bu neredeyse haftada 1 organizasyon demek. "Türk Kahvesi Akşamları" düzenlediklerini ve Türk filmlerini Macar izleyicilere merkezlerinde izlettiklerini anlattı. Bu organizasyonların çok ilgi gördüğünü ve yıllar geçtikçe de bu ilginin arttığını belirtti. Budapeşte'deki Yunus Emre Enstitüsü'nde çok değerli tarihçilerin sunum yaptıklarını söyledi. Ben de yıllardır Budapeşte Yunus Emre Enstitüsü'nün çalışmalarını yakından takip ettiğimi belirttim.

Budapeşte Yunus Emre Enstitüsü

Sohbetimiz Macaristan ile sürdü. Macaristan ile ilgili fikirlerimizi, tecrübelerimizi paylaştık. Macaristan konusunda ortak tanıdığımız kişilerin çıkması da güzel bir tesadüf oldu. Yakup Bey, sosyal medyada Macaristan ile ilgili yaptığım paylaşımları ilgiyle takip ettiğini ve oldukça başarılı bulduğunu söyledi. Bu sözler de benim için bir gurur kaynağı oldu.

Binanın Giriş Kısmı

Budapeşte Yunus Emre Enstitüsü Müdürü Sayın Yakup Gül'e hem daveti hem de samimi ve koyu sohbeti çok teşekkür ediyorum. Türkiye'mizi ve Türk Kültürü'müzü en iyi şekilde Macaristan'da temsil ediyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder